Поради щодо експлуатації автомобілів, оснащених преселективними трансмісіями DSG
Direct Shift Gearbox (DSG) – преселективна КПП (друге покоління роботизованих КПП), основою якої є механічна КПП, оснащена двома щепленнями та блоком управління (мехатроніком), який відповідає за перемикання передач в автомобілі.
Першим масово встановлювати на свої автомобілі DSG став концерн VAG.
Основною метою створення такої трансмісії було поєднання економічності механічної КПП зі зручністю користування класичною автоматичною КПП, оскільки існуючу на той момент роботизовану КПП з одним щепленням навряд чи можна було назвати ідеальною.
Принцип роботи DSG полягає в послідовному увімкнені передач обох рядів. При цьому під час роботи передачі, наступна вже обрана та готова до увімкнення.
Отже, DSG об’єднала в собі переваги традиційної механічної трансмісії з можливостями сучасної АКПП і є найбільш досконалою коробкою передач з точки зору економічності та швидкості переключення передач на теперішній час.
Однак, враховуючи те, що DSG це новий вид трансмісій, правила її експлуатації хоч і не кардинально, але дещо відмінні від тих, до яких ми звикли, користуючись класичними АКПП.
Щоб зменшити вірогідність виникнення несправностей та продовжити строк експлуатації DSG, варто дотримуватися декількох простих правил:
1. Якщо ви багато часу проводите в заторах, то іноді необхідно урізноманітнювати керування та надавати автомобілю більшого прискорення. Однак уникайте різкої зміни стилю керування автомобілем. DSG є адаптивною трансмісією та підлаштовується під стиль водія. Час такої адаптації складає приблизно 10-20 хв., проте різка зміна стилю керування може призвести до швидкого зносу систем коробки.
2. Не вмикайте нейтраль при наближенні до світлофора чи до кінця затору. Мехатронік постійно контролює різні параметри роботи DSG, в тому числі як вмикаються щеплення при перемиканні передач (зокрема і при перемиканні вниз в разі сповільнення руху), як і який обертаючий момент щеплення передають і при яких умовах. Вмикаючи нейтраль, ви позбавляєте мехатронік можливості отримувати інформацію, яка йому необхідна як мінімум для того, щоб плавно перемикати передачі. Отже, плавність перемикання через такі дії може погіршитися.
3. Час від часу практикуйте увімкнення режиму (S) у заторах. Це значно скорочує зношування блоку щеплення.
4. Категорично забороняється буксувати чи використовувати лаунч (старт з одночасним натисненням гальм та газу). Такі дії можуть призвести до виходу з ладу DSG.